همه می دانند که مصرف سیگار باعث سرطان ریه می شود.

این مسئله ارتباط نزدیکی به مشکلات قلبی-ریوی دارد و می تواند موجب سرفه و علائم آسم شود. و این یک آگاهی رایج است که سیگار کشیدن می تواند منجر به آمفیزم (emphysema)و سایر مشکلات ریه شود. اکثر افرادی که تنباکو استعمال می کنند، از این خطرات آگاهی دارند.

 

چرا سیگار کشیدن برای سلامت دهان و دندان مضر است ؟

یکی دیگر از عوارض جانبی سیگار کشیدن که توجه زیادی را به خود جلب نمی کند ،موضوع هزینه ای است که در برابر سلامت دندان هایتان صرف میکنید. سیگار جریان خون به دهان را محدود می کند و آن را تبدیل به زمینی برای پرورش و تولید باکتری میکند. نه تنها این، بلکه سیگارهمچنان ممکن است:
1-نفس و بوی دهان ناخوشایند
2-دوره ی نقاهت و بهبودی بعد از جراحی های دندانپزشکی را افزایش می دهد
3-باعث تغییر رنگ دندان ها شود
4-افزایش ریسک مبتلا شدن به سرطان دهان
با این حال بسیاری از این افراد نمی دانند که چقدر عادات آنها می تواند به سلامت دندان هایشان آسیب برساند.

 

چطور مصرف سیگار و تنباکو به دندان ها آسیب می زند؟

 

تنباکو از بسیاری جهات به دندان های شما آسیب می رساند. مصرف سیگارتوانایی دهان را برای مقابله با عفونت محدود می کند و شما را در برابر باکتری هایی که از طریق سیگار کشیدن پرورش یافته اند ، بی دفاع می کند. هنگامی که دهان شما قادر به مبارزه نباشد، پلاک دندان و باکتری ها گندیده می شوند.

ضرر سیگار برای دندان

این امر منجر به مشکلی از زرد شدن دندان ها تا از دست رفتن آنها و … می شود. هنگامی که شما سیگار می کشید، شما جریان خودکار ایمنی بدن خود را کوتاه می کنید. بدن شما زمان سختی برای محافظت از خود خواهد داشت. ناگهان، ایجاد رسوبات روی دندان یک مسئله مهم می شود، زیرا بدن شما نمی تواند عفونت بالقوه را از بین ببرد.

 

بخوانید  آب نمک برای دهان و دندان و فواید آن

علت اسیب شیگار به دندان ها

گردش خون در دهان شما هنگامی که سیگار می کشید، شدیدا کاهش می یابد. مواد ریز در تنباکو همچنین می تواند دندان ها را بسایید و پوشش محافظتی مینای دندان را از بین ببرد. نه تنها سیگارها،تنباکو جویدنی نیز می تواند به دهان شما آسیب برساند و نه فقط به دلیل وجود نیکوتین، بلکه برخی از مارک های تنباکوی جویدنی، شکر را به عنوان یک ماده اصلی استفاده می کنند. هنگامی که شما تنباکو را برای مدت طولانی در دهان خود نگه می دارید ، دندان هایتان را در معرض صدمه قرار می دهید که می تواند باعث پوسیدگی دندان شود.


مطب دندانپزشک اریا دندان ,سیگار ,دهان ,تواند ,تنباکو ,آسیب ,سیگار کشیدن ,آسیب برساند ,دندان هایتان ,سلامت دندان ,مصرف سیگار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Downloader داستان عاشقانه coryyc2 Casa آهن نوین حراجی انگشتر استيل مردانه زنانه 2021 روش های زندگی بهتر و کسب درآمد کنترلی کردن درب آپارتمان آموزشگاه مداحی انوارالثقلین شنیده های هنری